Godmorgon min lilla blogg, har återigen låtit livet gå emellan. Men jag är inte mer än människa. Så här i juletider har jag fullt upp, julklappar, bakning, laga mat, mysa hemma, stall och jobb. Men det bockas av ett efter ett. Har endast några julklappar kvar nu så jag och syster tänkte åka ner en sväng efter jobbet och fixa det. 

Igår sprack min plan, jag skulle baka klart mina små kakor och även göra lite godis och sedan städa köket. Gissa hur långt jag kom?! Till soffan, sedan stensomnade jag hehe. Så. Typiskt. Mig. 

Den här veckan har varit väldigt bra, trots att det är torsdag idag. I tisdags kom Fopply och Roger över när jag hade bakat klart, provsmakarna. Trevligt med lite sällskap när man annars sitter helt själv i soffan när Dennis dragit till jobbet. 

I måndags lagade jag spagetti och världens godaste köttfärssås, alltså jag älskar mat! Supernöjda var både jag och Dennis. 

Julhelgen då.. ser ut som följande:

  • Fredag; jobbar fram till ca 16. Innan jobbet ska jag rida Mirella och på lunchen Kiria. Så att jag får en ledig kväll.  Ta med mig Dennis och handla de sista julklapparna och kanske äta något gott ute. 
  • Lördag; sovmorgon! Sedan stallet och ta in hästarna, som får julledigt hela helgen med en liten promenad. Sedan packa julklappar, födelsedagspresenter, godis och bakelser. 
  • Söndag; självaste julafton! Börjar för mig redan 05:00, upp och iväg till stallet. Släppa ut och fixa till mina. Sedan tillbaka till Dennis- byta om sminka mig samt packa bilen. Innan det bär av till Dalarna där jag ska fira iår så ska jag smyga in en julstrumpa till Dennis med ett litet paket som han får när han vaknar.
  • Måndag; juldagen. Denna morgon vaknar jag i Dalarna, firar pappa som fyller år innan det bär av hemåt igen där jag har jobb som väntar- jouren. Sedan kvällen och fixa mina i stallet som även idag får vila. Innan stallet ska jag och Dennis hinna fira lite julafton med klapputdelning. På kvällen lär det bli utgång. Jippi!
  • Tisdag; julmys inplanerat med Dennis familj- ser verkligen fram emot det! Hästarna tar det lugnt även idag men promenad som alla andra dagar och jag ska placera mig i köket och lag god mat till oss. 
Nu ska jag jobba lite till. Vi hörs kanske sen!  (null)
Bild och smink/hår av Rebecca Kung innan julbordet  med jobbet. 

Kommentera

Publiceras ej